Rotan Tak Siap Kerja Sekolah- Bapa Buat Laporan Polis

Untung jadi murid-murid sekarang!.
Tak habis kerja kena rotan..
Balik rumah mengadu dengan mak ayah..
Terus mak ayah bawa ke balai polis untuk report ‘anak saya kena rotan’..

Untung..
Zaman aku sekolah dulu, tak cukup kat sekolah kena rotan, balik rumah seround lagi sekali ngan mak aku.
Ye lah!, Cikgu Lailee siapa aje tak kenal.. zaman aku lah..
Nak report polis? Aku yang takut kalau mak ayah aku buat macam tu. Sesilap aku yang masuk jail.

Apa agaknya akan jadi dengan anak anak manja sekarang ye nanti?.

Dik, pesan akak, jangan kuat mengadu sangat dik. Orang menyampah. Kedepan lagi memacam adik kena hadap. Time tu nak main report dan saman juga? Banyak duit dik nak pakai.

Terima kasih la Mak Ayah sebab bila aku salah dulu tak de bagi muka punya. Sebelum disiasat, rotan dan hanger dulu. Lepas tu baru tanya apa jadi. Tak cukup dengan itu, sambung kena grounded pulak!.

Good luck ye adik.

Untuk mak bapak sekalian, pikir sikit masa depan anak. Jangan anggap cikgu kat sekolah tu babysitter dan jangan buat sekolah tu mcm pusat jagaan anak anak masa uollz gi keje. Pikir!.

Leave a Reply

